Undang-undang baru bagi bayi yang lahir 1996 keatas


          Haa nampak tak tajuk? Eksaited? Inilah peraturan baru untuk pelajar yang berusia 16 tahun dan ke atas pd tahun 2012. Memang sakitlah korang kan? Sejarah wajib lulus tu yang paling sakit Akma rasa. Mostly ramai yang tak gemar subjek Sejarah termasuklah Akma sendiri. Good Luck korang !

          Pada pendapat Akma, kesemua di atas Akma setuju. Mungkin ada motifnya semua ini berlaku kan? Tp yang nombor 5 tu tak berapa nak setuju. Sedangkan Akma pelajar IPT pun sikit-sikit nak main handphone masa kuliah. Yelah dok tweet-tweet kan. Kantoii~ Ini apatah lagi budak-budak sekolah kan? Mesti main handphone je kalau subjek tu boring. Nanti dorang tweet "Bosan ah Sejarah ni. Baik layan Twitter" Acano tu kalau jadi macam ni? Takut result merosot jelah. Harap yang no 5 tu tak diluluskan dan binalah telefon awam banyak-banyak sebagai ganti telefon bimbit. Hehe.







13 comments:

aNiss :):) said...

kalau anis, tak setuju gak no 5 tuu. konpem diorang main2 nanti kat kelas. memang tak layan dah cikgu kat depan tuu :DD

Onitsuka_hana said...

fuh, selamat

AkmaDanira said...

aNiss :):)
tahu tak pe. Kalau mereka pandai kawal takpe kan? Hrp2 tak luluskan lah yg no 5 tu.

AkmaDanira said...

Onitsuka_hana
apa yg selamat tu? Sbb tak lahir tahun 1996 ke? hehe

Amira Zainal said...

whoaa ? PLKN 6 bulan tuhh , parah lah dunia -.-'

Eurika Afiqa said...

yg no.1 tu plg xbest.. huhu.. (n_^)

Lyza Qayudonajew said...

Lyza tak setuju dengan yang nombor 1 . Lyza nak amek lesen lepas spm nanti . T_T

AkmaDanira said...

Amira Zainal
Haa betul-betul 6bulan tu . Lama kot. Ntah nak buat apa lama-lama dlm kem . Huhu

AkmaDanira said...

Eurika Afiqa & Lyza Qayudonajew

Akma pun tak tahu knp ambil lesen pun ditukar smpi umur 21 thn. Hmm nak buat mcm mana nasiblah batch 96 jadi tempat ujikaji -,-'

mohd syukri said...

no 1 mmg x adil...
kerajaan tak adil lha mcm ny..!!

Muslim Boy said...

hmm aku 1997 what!! O.o

Smith Jackson said...

PLKN tu ape?

Smith Jackson said...

PKLN tu ape?